Portal kwalificatiestructuur

Gebruikers ondersteunen bij een ICT-servicedesk

  • C0187
  • Onbekend
  • 08-01-2025

Onderbouwing mbo-certificaat

Zelfstandige betekenis

De certificaathouder is na afronding van het certificaat in staat om gebruikers te ondersteunen bij de werking van hun ICT-systemen en devices. Hierbij kan gedacht worden aan zaken zoals updates begeleiden op de smartphone van gebruikers; ondersteunen bij vastgelopen laptops; en vragen beantwoorden over door het bedrijf gebruikte software. De certificaathouder kan op een (eerstelijns) ICT-servicedesk functioneren.

Beschrijving

Dit certificaat is gericht op het correct ondersteunen van gebruikers van ICT-toepassingen. De deelnemer kan dit zowel telefonisch en digitaal als fysiek. Met diens kennis van het installeren, configureren en beheer van de ICT-toepassingen kan de certificaathouder een bijdrage leveren aan een constant en optimaal werkende ICT infrastructuur en constant en optimaal werkende toepassingen.

Doelgroep

De certificaathouder is na afronding van het certificaat in staat om gebruikers te ondersteunen bij de werking van hun ICT-systemen en devices. Hierbij kan gedacht worden aan zaken zoals updates begeleiden op de smartphone van gebruikers; ondersteunen bij vastgelopen laptops; en vragen beantwoorden over door het bedrijf gebruikte software. De certificaathouder kan op een (eerstelijns) ICT-servicedesk functioneren.