Coördineren van leertrajecten van (nieuwe) medewerkers en stagiairs (Versie 2)

  • C0080
  • Onbekend
  • 08-01-2022

Onderbouwing mbo-certificaat

Zelfstandige betekenis

Na het volgen van het scholingstraject coördineren van leertrajecten is de certificaathouder breder inzetbaar voor de organisatie in de coördinatie en bewaking van leertrajecten van (nieuwe) medewerkers en stagiairs. De certificaathouder is in staat de nodige leervoorwaarden voor hen te creëren en zorgt ervoor om begeleiding op maat te bieden. De certificaathouder kan ook het teamleren bewaken. De certificaathouder ziet de leerbehoefte, kan afstemming vinden over de (bij)scholing en het leren organiseren, coördineren en bewaken.

Beschrijving

De certificaathouder leert specifieke kennis en vaardigheden die nodig zijn om leertrajecten in de praktijk te organiseren en te coördineren. De certificaathouder stemt de leertrajecten af met betrokkenen, zorgt dat leertrajecten aan de leervoorwaarden voldoen en dat iedere lerende begeleiding op maat krijgt. De certificaathouder regelt de introductieperiode en stemt deze af met de collega's op de werkvloer. De certificaathouder stelt samen met de stagiair of (nieuwe) medewerker het leerplan vast. De certificaathouder ondersteunt stagiairs en (nieuwe) medewerkers tijdens hun leertraject en evalueert de voortgang van het leertraject met de stagiair of (nieuwe) medewerker, de werkbegeleider of collega's. Ook evalueert de certificaathouder met relevante betrokkenen de uitvoering van de BPV, analyseert de resultaten en doet zo nodig verbetervoorstellen.

Doelgroep

Na het volgen van het scholingstraject coördineren van leertrajecten is de certificaathouder breder inzetbaar voor de organisatie in de coördinatie en bewaking van leertrajecten van (nieuwe) medewerkers en stagiairs. De certificaathouder is in staat de nodige leervoorwaarden voor hen te creëren en zorgt ervoor om begeleiding op maat te bieden. De certificaathouder kan ook het teamleren bewaken. De certificaathouder ziet de leerbehoefte, kan afstemming vinden over de (bij)scholing en het leren organiseren, coördineren en bewaken.