Coördineren van leertrajecten van (nieuwe) medewerkers en stagiairs
- C0063
- Onbekend
- 01-01-0001
Onderbouwing mbo-certificaat
Zelfstandige betekenis
Na het volgen van het scholingstraject coördineren van leertrajecten is de werkende of werkzoekende breder inzetbaar voor de organisatie in de coördinatie en bewaking van leertrajecten van (nieuwe) medewerkers en stagiairs. De toekomstige medewerker is in staat de nodige leervoorwaarden voor hen te creëren en zij zorgt ervoor om begeleiding op maat bieden. De medewerker kan ook het teamleren bewaken. Zij ziet de leerbehoefte van het team, kan afstemming vinden over de (bij)scholing en het teamleren organiseren, coördineren en bewaken.
Beschrijving
De (toekomstige) medewerker leert specifieke kennis en vaardigheden die nodig zijn om leertrajecten in de praktijk te organiseren en te coördineren. Zij stemt de leertrajecten af met betrokkenen, zorgt dat leertrajecten aan de leervoorwaarden voldoen en dat iedere lerende begeleiding op maat krijgt. Zij regelt de introductieperiode en stemt deze af met de collega's op de werkvloer. Zij stelt samen met de stagiair of (nieuwe) medewerker het leerplan vast. Zij ondersteunt stagiairs en (nieuwe) medewerkers tijdens hun leertraject en evalueert de voortgang van het leertraject met de stagiair of (nieuwe) medewerker, zijn werkbegeleider of collega's. Ook evalueert zij met relevante betrokkenen de uitvoering van de BPV, analyseert de resultaten en doet zo nodig verbetervoorstellen.
Doelgroep
Na het volgen van het scholingstraject coördineren van leertrajecten is de werkende of werkzoekende breder inzetbaar voor de organisatie in de coördinatie en bewaking van leertrajecten van (nieuwe) medewerkers en stagiairs. De toekomstige medewerker is in staat de nodige leervoorwaarden voor hen te creëren en zij zorgt ervoor om begeleiding op maat bieden. De medewerker kan ook het teamleren bewaken. Zij ziet de leerbehoefte van het team, kan afstemming vinden over de (bij)scholing en het teamleren organiseren, coördineren en bewaken.